toveifaggorna.blogg.se

Hej. Jag heter Tove. Det här är min blogg.

Potentiella möjligheter

Publicerad 2014-05-23 22:36:41 i Allmänt,

I normalfall är det ju rätt skönt med helg. Det är nog en etablerad allmän uppfattning. Nu har vi inte ens föreläsningar på fredagar längre, något jag såg fram emot nåt väldigt i början av terminen. Helgen är ju generellt  något man ser fram emot. Just nu är det inte så dock. Tanken på tre hela lediga dagar ger mig panik. Tre dagar som jag ska tillbringa i princip själv. Det enda som inte får det att urarta helt är ett inplanerat besök på lördagkväll. Försöker att inte tänka på att det kanske kan bli inställt.
 
I sådana här tillfällen är det bra att lufta tankarna med mamma, som påpekar att det faktiskt finns en hel hög trevliga saker att göra själv. Och jag vet ju det, egentligen, att i en annan situation hade det inte känns alls jobbigt att ha massa tid för mig själv. Bara nu. Så skriv en lista sa hon, på potentiella möjligheter. Bortsett från att uttrycket fick mig att skratta en stund så tycker jag det är helt genialt. För det det är ju just det: möjligheter till lite trevligt och livsnjutning som finns där, men man måste välja att utnyttja dem också. Jag ska försöka. Så det blir en säker konstant i anteckningsdelen på min nya kalender, listan på potentiella möjligheter. Jag har börjat lite:
 
- lyssna på Harry Potter
- virka
- måla naglarna
- titta på disney
- städa lägenheten med Harry Potter i lurarna (jo, det kan jag faktiskt tycka är kul)
- baka
- virka lite till
- lägga en ansiktsmask
- fotbad
- ta ett glas vin på balkongen
- ta en tupplur i soffan
- spela piano
- sortera bilder på datorn
- städa upp bland alla filer på datorn och byta ut mappikonerna 
- pyssla
- gå och köpa garn
 

Kommentarer

Postat av: emilia

Publicerad 2014-05-23 23:59:58

fotbad hade jag helt glömt, tack för den° (titta ett "grader"-tecken såg du! hur gjorde jag det?!)

Svar: haha, det är knappen bredvid utropstecknet :)
Tove S

Postat av: Annica

Publicerad 2014-05-24 18:54:56

Gå i affären och kolla på varor du inte brukar köpa, köp nåt som ser spännande ut och laga goda saker! :)

Svar: Gilla!
Tove S

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Tove. Jag är enochsextiotvå lång och pluggar till ingenjör/arkitekt i Göteborg. Jag gillar det kravlösa umgänget bäst, dricker kaffe närhelst gott sådant finns, går lika gärna runt i läppstift och klackar som i hoodie och mössa. Superfeminist, antirasist och normkritisk efter bästa förmåga. Älskar att pyssla, pussla, snickra, inreda och diverse annat kreativt. Harry Potter är min eviga bakgrundsmusik och fuldans min medicin. Det här är min blogg. Läs gärna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela