toveifaggorna.blogg.se

Hej. Jag heter Tove. Det här är min blogg.

Kalendertabbe

Publicerad 2014-05-22 21:30:00 i Allmänt,

Jag fick min nya kalender på posten i veckan. Överraskningsskickad av Emilia (TACK igen!). Jag är överglad. Den har en med plastficka fram och bak så man kan byta motiven själv. Finemang. Kajsa och Emilia har haft såna i evigheter, vad jag vet. Förra året köpte jag också en och jag älskar den. Det är något speciellt med att tycka om sin kalender. Som att det nästan blir kul att skriva upp tentadatum.
 
Så såklart var jag superivrig att få fylla min nya fina (ännu så länge) blommiga kalender med roligheter - den gamla slutar precis efter att jag skrivit min sista tenta i början på juli (APpraktiskt att den följer skolåret istället för kalenderåret!) så det passar ju perfekt att jag får börja fylla den nya med bara skoj. Ivrig som jag var började jag pyssla med kalendern medans jag pratade i telefon med mamma. Men så var det ju det där med att göra flera saker samtidigt..
 
Jag tänkte att mammas födelsedag vore passande att börja med. Så det blev mamma med hjärtan som invigning på den 12e juli. Bara det att mamma inte fyller år den 12e juli. Vilket jag insåg väldigt snabbt när jag skulle skriva i Elins födelsedag, som är den 12e juli. Mamma fyller år den 13e. Mamma har alltid fyllt år den 13e. Alltid. Jag kände mig snopet dum där jag satt och tittade på det första jag skrivit i min nya kalender. Pinsamt. Jag räddade situationen med en pil.
 

Kommentarer

Postat av: emilia

Publicerad 2014-05-23 23:57:22

hahahah

Postat av: Emilia 2017 hehe

Publicerad 2017-09-30 16:17:19

för tre år sedan kommenterade jag här med "hahaha" och jag fnissade högt framför datorskärmen denna gången också! PUSS

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Tove. Jag är enochsextiotvå lång och pluggar till ingenjör/arkitekt i Göteborg. Jag gillar det kravlösa umgänget bäst, dricker kaffe närhelst gott sådant finns, går lika gärna runt i läppstift och klackar som i hoodie och mössa. Superfeminist, antirasist och normkritisk efter bästa förmåga. Älskar att pyssla, pussla, snickra, inreda och diverse annat kreativt. Harry Potter är min eviga bakgrundsmusik och fuldans min medicin. Det här är min blogg. Läs gärna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela