toveifaggorna.blogg.se

Hej. Jag heter Tove. Det här är min blogg.

I tagen

Publicerad 2014-02-18 22:26:40 i Allmänt,

Man glömmer ibland hur skönt det är att göra sig av med saker. Oftast tänker man nog på allt det där man vill ha. Och bunkrar liksom allt som man någonsin velat ha eller behövt eller bara kommit över fast man egentligen inte visste att man kunde vilja ha eller ens behöva den där saken.  
 
Men så kommer den där sällsynta, härliga stunden då man kommer i tagen. Då allt går upp för en och blir så klart och tydligt. Det kan till exempel hända när man flyttpackar:
Men vad har jag sparat på den här för? Vad SKA JAG HA den till? VARFÖR ska jag släpa med den här upp för fyra trappor utan hiss!??
 
När jag packade inför Österrike var det andra galoscher. Jag menar, jag skulle ju flytta långt. Helt ensam i ett annat land. Man kanske saknar nåt. Och affärer har de ju inte heller där nere. Och om jag hittar nån säljer de säkert inte det jag vill ha.
 
Det börjar gå upp för mig hur tokigt jag faktiskt packade då. Jag hittade en engångsbadmössa i badrumsskåpet just nyss. När har jag någonsin använt en sån? Fast kanske i Österrike, att jag gör det.  Nej! Bort!
 
Eller så kanske världen går under den där dagen i framtiden om jag inte har min intorkade minimascara nära till hands? Den måste ju med och bida sin tid i badrumsskåpet i Innsbruck också, såklart.  Nej! Usch! Bort!
 
O, vad jag är i tagen!

Kommentarer

Postat av: annica

Publicerad 2014-02-19 12:59:52

HAHAHA! Klart du ska ha en engångbadmössa! Mycket användbart!

Postat av: annica

Publicerad 2014-02-19 12:59:52

HAHAHA! Klart du ska ha en engångbadmössa! Mycket användbart!

Postat av: emilia

Publicerad 2014-02-19 20:34:26

haha

Postat av: Emilia 2017

Publicerad 2017-09-30 16:23:18

"Man kanske saknar nåt. Och affärer har de ju inte heller där nere." alltså jag fnissade mig igenom detta inlägg 2017 också. som ett kapitel ur ..vad heter nu den kvinnliga tyska författaren som skriver så roligt?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Tove. Jag är enochsextiotvå lång och pluggar till ingenjör/arkitekt i Göteborg. Jag gillar det kravlösa umgänget bäst, dricker kaffe närhelst gott sådant finns, går lika gärna runt i läppstift och klackar som i hoodie och mössa. Superfeminist, antirasist och normkritisk efter bästa förmåga. Älskar att pyssla, pussla, snickra, inreda och diverse annat kreativt. Harry Potter är min eviga bakgrundsmusik och fuldans min medicin. Det här är min blogg. Läs gärna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela